ŞCOALA GIMNAZIALĂ
„ION ŞUHANE”
|
JUDEŢUL SUCEAVA
Nr.
tel. / fax 0230/576365
CUI
14079633
Prezentare
asupra activităţii unităţii de învăţământ
Şcoala
Gimnazială ,, Ion Şuhane” Frumosu se află în centru localităţii Frumosu.
Comuna
Frumosu este situată în Obcinile Bucovinei, în bazinul inferior al râului
Moldoviţa, fiind încadrată de culmile Obcinii Feredeului, la vest, şi Obcinii
Mari la est.
Dinpunct
de vedere administrativ comuna aparţine judeţului Suceava, ocupând partea
centrală a acestuia,fiind situată la 62 kilometri de municipiul Suceava,
reşedinţa de judeţ, şi la 19 kilometri faţă de cel mai apropiat oraş,
municipiul Câmpulung Moldovenesc.
Încomponenţa
comunei intră trei sate: Frumosu, reşedinţa comunei, Deia şi Dragoşa.
Comunase
învecinează cu următoarele unităţi administrative: la nord-vest, cu comuna Vatra
Moldoviţei, la nord-est cu comuna Vama, iar la sud-vest, cu municipiul Câmpulung
Moldovenesc.
Accesul
rutier în comună se face în lungul Văii Moldoviţei pe D.J. 176 (Vama –
Moldoviţa), iar cel feroviar pe calea ferată Vama-Frumosu-Moldoviţa, derivare a
căii ferate magistrale Suceava-Câmpulung Moldovenesc.
Activitatea oricărei entităţi
economico-sociale este influenţată într-o mare măsură de factorii politici,
economici, sociali, tehnologici şi ecologici,care se manifestă din mediul în
care aceasta îşi desfăşoară activitatea.
Performanţa instituţională este
stimulată sau atenuată semnificativ de conjunctura politică şi legislativă, de
evoluţia economică la nivel local, regional, naţional şi internaţional, de
progresul social intern şi de integrarea în structurile economice şi culturale
ale Uniunii Europene.
Cuceririle
tehnologice, invenţiile şi inovaţiile în domeniul industrial, precum şi
necesitatea de a păstra un mediu natural ecologic pot contribui la
eficientizarea procesului instructiv educativ şi la asigurarea finalităţilor
educaţionale
Suntem o unitate de învăţământ înfiinţată la începutul
secolului al XX-lea, cu rezultate bune, dorită de populaţie; suntem un colectiv
a cărui principală calitate este dorinţa de foarte bine materializată prin muncăsi
performanţă, iar elevii ştiu ce vor de la viitor şi se pregătesc pentru acest
scop.
În anul 2002 unitatea şcolară se redenumeşte luând
numele unuia dintre iluştrii învăţători, Ion Şuhane, în concordanţă cu spiritul
inovator şi creativ al celui care devine "patronul” spiritual al
instituţiei.
Elevii
şi corpulprofesoral de aici se află pe traiectoria ascendentă a devenirii
învăţământului românesc, catalizându-şi acţiunile pe direcţia redimensionării
continue a calităţii, sporirii şi menţinerii poziţiei de care se bucură această
instituţie şcolară.
Şcoala are o bază materială modernăca rezultat al cooperăriişcolii,
primăriei şi asociaţiei de părinţi şi constituie unul din factorii care
favorizează derularea unui învăţământ modern de calitate.
Cadrul
legal favorizează atragerea unor fonduri de la diverşi agenţi economici
(donaţii, sponsorizări), iar descentralizarea mecanismelor financiare referitoare la finanţarea
învăţământului permite ca unitatea noastră şcolară să poată valorifica superior
potenţialul financiar, uman şi material de care dispune. Avem în vedere de
asemenea orientarea spre diverse calificări şi profesii ca urmare a unei cereri
sporite de forţă de muncă din partea pieţei interne şi externe.
Fluctuaţiile
demografice influenţează cifra de şcolarizare a unităţii, de aceea oferta
educaţională a şcolii este adaptată mereu intereselor elevilor, părinţilor şi
aşteptărilor comunităţii.
Conform
principiilor ce stau la baza dezvoltării şcolare şi instituţionale şcoala
noastră urmăreşte dezvoltareacapacităţii de integrare activă în grupuri
socioculturale diferite.
Infrastructura cu caracter uman este principala
"bogăţie" a unităţii şcolare. Colectivul didactic este format din 22
cadre didactice din care 4 educatoare, 3 învăţători, 5 profesori învăţământ
primar şi 10 profesori gimnaziu.
Personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic
îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime prevăzute de Statutul Personalului
Didactic şi Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.
Colectivul de cadre
didactice este stabil, format în proporţie de 90,9% din cadre didactice
titulare, ceea ce permite şcolii elaborarea politicilor educaţionale pe termen
mediu şi lung.
Cadrele didactice
se implică în problemele şcolii, în activităţile extracurriculare, manifestând
dorinţa de formare continuă şi perfecţionare şi sunt deschise spre noutăţile
reformei din domeniul învăţământului.
Într-olumeanouluişiaschimbărilor,şcoalatrebuiesăpromovezeincluziunea,valorileşipracticilesocietăţii
democratice.Misiuneaeiestesăorientezetânărageneraţiespreîmplinireaînviaţaprivatăşi publică.
PerformanţeleobţinuteînultimiianideŞcoalaGimnazială
“Ion Şuhane” Frumosuneîndreptăţescînasumareaunorobiectivemanagerialecaresăpunăînoperăintenţiadedezvoltare instituţională
a colectivuluididacticşisăorientezeinteresuldeformareşiinstruireaelevilor.
Detalii pentru aspectele prezentate se regăsesc
în Planul de Dezvoltare Instituţională al Şcolii Gimnaziale ,,Ion Şuhane ” Frumosu
pentru perioada 2017-2021.
DIRECTOR,
prof. Tâmpescu
Camelia Denisia